onsdag den 13. maj 2009

Er min nye bolig th eller tv?


Jeg er lige flyttet (herfra og hertil, skilsmisse og sån, hører du nok mere om hvis jeg formår at blive ved med at skrive her), og er i den forbindelse i tvivl om min eksakte adresse i det dobbelthus jeg har lejet halvdelen af.
De tidligere lejere står i krak som tv, og naboen i dobbelthuset (frisøren Salon Cheri) står som både th, tv og uden benævnelse. Så jeg blev i tvivl om hvad den korrekte betegnelse er, for jeg går rent faktisk ind ad døren der på billedet er til højre, som er bagpå huset, men fra vejen ses boenheden som liggende til venstre.
Heldigvis er der rimelig struktur og standardisering i vores gode gamle Danmark, så Lov om bygnings- og boligregistrering (BBR-loven) er helt klar omkring hvem der er ansvarlig for hvad, og Erhverv og Boligstyrelsen har en fin vejledning omkring hvordan tingene skal foregår i praksis. Så nu ved jeg at man ikke skal referere til lejligheden som set fra vejen, men derfra hvor man møder indgangene til boenhederne og skal vælge hvilken man vil gå til (ihvertfald når der er færre end 3).
Konklusionen: tv er min nabo Salon Cheri, og th er der jeg bor!

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Alle meninger er valide, bare kom med dem...