onsdag den 14. oktober 2009

2 hjul til den store


Så blev det endelig til virkelighed med en ny cykel til den store datter. Hendes gamle Kildemoes Bikerz Retro (link til 2010 model, hendes var 2007) blev stjålet på skolen i sommerferien, og siden har det gået med at få styr på politianmeldelse, forsikring og finde den rigtige nye cykel til hende.

Det blev hurtigt klart, at hun var lige stor nok til en 20", men hun var også lige lille nok til en 24" med det horn-styr hun gerne ville have. Heldigvis var både komfort og siddestilling for hende meget bedre på de lidt mere 'damede' modeller. De var heldigvis også så tilpas mere pigede at det ikke var noget problem for hende. Selvom vi har kigget mest så Taarnby cykler (Bella og Princess) , fik jeg med gode råd og vejledning valgt ovenstående lilla Batavus Runner (2010 model, så kan ikke finde den på nettet endnu!). Den er bare smart, med enormt mange praktiske detaljer; bl.a. lilla-glimmer lakering, alu-skærm med boble-effekt, navdynamo, indbygget (ikke-LED) frontlygte, LED baglygte, diodeblink i pedalerne, alu næstenoveralt, 3 Shimano gear i nav. Kvaliteten er ikke at sammenligne med Taarnby, det kan både ses og mærkes.

Jeg skal hente hende med den på skolen i eftermiddag, og er rigtig rigtig spændt på hvad hun siger til den. Forhåbentlig bliver hun lige så vild med den som jeg (ellers har jeg sikret mig at jeg kan komme af med den, hvis det går helt galt).

Så mangler jeg bare at få styr på min egen cykel-situation. Er da lidt spændende hvor meget jeg komme til at mangle bilen, når ungerne kommer hjem igen.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Alle meninger er valide, bare kom med dem...