tirsdag den 27. juli 2010

Mere hang i paraglider!

Havde hyret min mor til at køre mig og ungerne til Marbæk til noget aftenflyv. Prognosen sagde vest, syd-vest på 5-8 m/s. Skulle mødes med Jan på Gulebjerg kl. 17. Da vi holdt på Gulebjerg var Jan og Karsten, som var stødt til, dog på Sjelborg og lure på vinden, men da den var mere nord-vest kørte vi alle tilbage til Gulebjerg. Pakkede tøser og farmor ud, fint vejr til at de kunne hygge på jorden mens vi andre hyggede i luften.

Jeg startede med tre ture med Jan som radio-coach, lidt problemer med at få mig vendt ordentligt i det lidt ujævne startområde, så de første to gange fik jeg højde med krydsede liner, men bare ro på og de drejer sig selv fri. Snittede et træ på skrænten med et par liner på en af turene, ups! Har lovet Jan aldrig at gøre det mere ;). Karsten fik blæret sig med noget vægtstyring, og han fangede et ordentlig løft hvor han fik rigtig god højde på.



Michael og unger dukkede op, og jeg fik justeret mine lårstropper, hvilket gjorde både komforten i selen bedre og gav mig meget større føling med skærmen under flyvningen. Fik yderligere tre ture med Michael i radioen, lavede et par røvlandinger på skrænten, skulle lige lære hvornår det er tid til at opgive at få mere løft og søge til landing. Sidste tur var helt perfekt, fantastisk måde at slutte dagen på ;)

Min mindste Maika var helt x-et når jeg fløj, og kom rendende storgrinende efter mig henad skrænten. ;). Både Michaels og mine unger hyggede sig, og var godt tilfredse med at vi var forbi Stryhns på vej hjem for at tanke op med en is.

Billeder i Facebook galleriet.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Alle meninger er valide, bare kom med dem...